Kako napisati poslovno pismo?
22.04.2013, 11:11
Poslovno pismo predstavlja oblik razmene informacija u domenu poslovanja. Njegov sadržaj obuhvata objektivno, kratko i jasno izražavanje a najvažnije je da sadrži validne podatke.
Poslovno pismo je sačinjeno od: zaglavlja u kome piše adresa pošiljaoca i primaoca, mesto i datum pisanja pisma, mesto za proceduralne oznake, uvod (počinje se sa “Poštovani..”), centralni sadržaj (radi bolje preglednosti poželjni su pasusi) i zaključak završava se ” Sa poštovanjem, ” uz svojeručni potpis i pečat.
Pismo je potrebno otkucati u izuzetno kratkom roku kako bi što pre bilo otpremljeno onome kome je upućeno. Na pismo se treba odgovoriti u roku od 24h.
Svi podaci moraju biti tačni i dostupni za proveru. Obavezno je navođenje izvora podataka.
Koristiti stručne izraze. Ma koliko nam poslovni saradnik bio i blizak prijatelj, pismo ne sme sadržati lokalizme ili žargon. Treba pisati čistim književnim jezikom i pismo treba biti gramatički ispravno.
Ukoliko niste sigurni u ispravnost svog pisma, zamolite nekoga da ga pročita i ukaže vam na greške, naravno ukoliko postoje.
Treba biti jasan, drugoj strani razumljiv. Koristite kratke rečenice.
Najbitnije delove pisma naglasiti tako što će biti odvojene posebnim pasusom.
Nakon završetka, pročitati pismo!
Poslovno pismo je poverljivo! Ne sme biti prosleđeno dalje od primaoca ukoliko to sam pošiljaoc ne dozvoli.
Saveti
Ne zaboravite da je najvažnije da su informacije jasne i tačne.
Formatirajte pismo, treba da bude uredno i pregledno.
Najbolja opcija je da ga kucate u Word-u.
Komentari
Trenutno nema komentara, komentarisite clanak pomocu forme koja se nalazi ispod
Obavestenje: Komentari nisu zvanicni stavovi ovog sajta već subjektivna mišljenja. Sajt Uputstva.rs nije odgovoran za stavove koji su iznešeni u komentarima i oni su vlasništvo njihovih autora.